Nuffnang

Sunday, August 25, 2013

Dugaan dan Dugaan

Assalamualaikum ... Hii !

Semakin dekat dgn SPM ni macam-macam pulak masalah yg trpksa Fatin lalui . Ya Allah , serius Fatin harap sgt nak bebas dari semua orang yg asyik cari kelemahan Fatin ja . Fatin sedar Fatin bukan la seorang yang sempurna . Dan bukan seorang yang boleh dikatakan baik  .Fatin  mmng susah nak menilai orang tnpa mengenali diri dia . Fatin pun pernah buad silap , malah semua manusia kat dunia ni pun buad silap , tapi apa hak korang nak judge kelemahan orang ?



Bila Fatin diam , korang kutuk Fatin . Tapi bila Fatin ceria , korang lagi laa sakan mengata at Fatin . Apa sebenarnya yg korang nak ? Fatin dah cuba sebaik mgkin utk berubah .Sampai kadang-kadang Fatin terpksa jadi orang lain . Semua tu hanya utk puaskan hati korang . Tapi .... korang tetap fitnah Fatin. Bila Fatin buad baik , korang kata Fatin buad-ii Bagus . Apa sbnarnya msalah korang ? Hina sgt ka Fatin ? Apa salah Fatin kat korang ? Alhamdulillah  Fatin msih ad kawan yang memahami Fatin . Yg setia bagi semangat pada Fatin . Korang bukan nya knal diri Fatin pun , tapi korang kata kat Fatin sbb orang lain kata . Sebab hasad dengki korang ? Korang puas dpt memperbodohkan Fatin dpn kawan-ii korang ? Korang boleh la ketawa masa tu . Tapi korang pernah tak imagine kalau situasi yg sama jadi kat korang ? pernah fikir tak smua tu ? Mungkin Fatin diam jaa masa korang perlekehkan Fatin . Mungkin Fatin senyum ja dngar korang kutuk Fatin , tapi dalam hati Fatin ? Fatin sebak , Fatin menangis . Fatin redha dgn ujian yg Allah beri pda Fatin . Fatin kuatkan smgat utk lalui hari hari Fatin dgn senyuman .


Fatin sendri tak tau apa salah Fatin kat korang . Memang lumrah manusia kalau tak kata kat orang tak senang duduk kan . Hmm ..
Fatin tak sabar nak pergi dari semua dugaan ni . Fatin tk pernah berdendam ngn korang , malah Fatin tak nak langsung ada dendam kat sapa-ii pun . Mungkin sbb Fatin lemah , tak mampu nak lawan korang . Korang ambil kesempatan tu untuk jatuhkan Fatin di mata kawan-ii lain . Hanya org yang betul-ii ikhlas nak berkawan dgn Fatin jaa yg kenal diri Fatin . Kalau korang sangka Fatin ni persaingan korang , korang silap . Fatin tak prnah nak bersaing apa-ii pun dgn korang . Fatin minta maaf sebab buad korang rasa tergugat .
Fatin tak pernah nak kutuk korang , tapi korang kalau nmpak Fatin , korang perli Fatin . Terima kasih sbb dah bagi pahala percuma direct terus pada Fatin . Alhamdulillah :)


Kalau nanti Fatin dah takda di dunia ni , mungkin saat tu korang boleh bersorak gembira :')



Fatin doakan agar satu hari nanti Allah akan buka hati korang dan buad korang sedar yg MANUSIA TAK PERNAH LARI DARI MEMBUAD KESALAHAN .

Fatin Najihah :)

No comments:

Post a Comment